serdublekahjrtatmitt.blogg.se

Ett blekt men starkt Mamma-hjärtas funderingar och tankar om livet, vardagen och kampen. Om det vackra och det fula. Om glädjen och sorgen. Om det onormala som blivit normalt. Och om kärleken.

Förlåt oss våra synder....

Förlåt mig, du lille kille som stod framför mig i kassakön på Gekås för en månad sedan. Jag är uppriktigt ledsen för att jag inte kunde hålla mig vuxen när du glodde med öppet förakt på min rullstolsburne son. Jag är ledsen att jag skrämde dig bara genom att tyst titta på dig. Jag är ledsen att mitt hjärta tappade tålamodet, efter år av respektlöst bemötande. Mest av allt är jag ledsen för att du inte pratade med oss. Då skulle jag kunnat berätta hur det är att vara annorlunda. Varje dag. Varje stund. Jag skulle kunnat förklara varför det är jobbigt för Herr Nilsson att stå i kö. Jag skulle kunnat visa hur lätt det är att göra någon glad..... 
Du förstår, vi delar samma hjärta Herr Nilsson och jag. Vad helst du gör mot honom, gör du också mot mig. 
Förlåt mig, lille kille, för att jag är trött på kampen. Det är väderkvarnsvingar och motvind och min rustning har rostat rejält...... Förlåt!


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anne
skriven :

Det ger många tankar . .

Svar: Det är tankarna som gör oss till människor..... Eller hur? :)
serdublekahjrtatmitt.blogg.se