serdublekahjrtatmitt.blogg.se

Ett blekt men starkt Mamma-hjärtas funderingar och tankar om livet, vardagen och kampen. Om det vackra och det fula. Om glädjen och sorgen. Om det onormala som blivit normalt. Och om kärleken.

Blodregn och tårar.

En ögonblicksbild från 2003, i början av hösten. Ett gäng sjuksköterskor ivrigt pladdrande på personalparkeringen. Bilarna var pudrade i ökensand från Sahara. Jag bar ett barn under mitt hjärta. Han klättrade med sina små vassa fötter på insidan av min kropp. Det gjorde ont och det gjorde gott. Längtan var stor. Jag bad mamma att sticka en rosenknoppskofta för jag var säker på att han var en hon. 
Blodregn kallas det åtminstone när Saharasanden färgar regnet rött. April 2015. Lillebrors tårar och paniken över att på måndag är det skola igen träffar mitt hjärta med full kraft. På måndag måsta han sätta på sig stenansiktet och täppa till öronen. Han måste rabbla fula ord och vara rädd när det blir rast. Det magiska påsklovet är snart en saga, en puff från då. Jag följer dig till framtiden och hem igen, men till skolan måste du gå....






Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: